Friday, March 25, 2011

Minna No Nihongo Elementary 1 Lesson 24 Renshuu B

Disclaimer: I am still a Self Learning Japanese student, so the answer might not be 100% correct or 100% wrong, so feel free to correct me so we can share and learn, since Minna no Nihongo book do not provide answer for Renshuu B.

Please if you plan to copy my work, do link back to my humble "Study Room". Thank you. :) Hope the answers help.

Please enjoy~

皆の日本語Minna no Nihongo, Book 1 (Bk. 1) (Japanese Edition)
第二十四課 (Lesson 24)
練習B (Renshuu B)

1(1)私はサントスさんにコーヒをもらいました。
。。。サントスさんは私にコーヒをくれました。
  (2)私はシュミットさんにサッカのチケットをもらいました。
。。。シュミットさんは私にサッカのチケットをくれました。
(3)私はマリアさんに帽子をもらいました。
。。。マリアさんは私に帽子をくれました。
(4)私はミラーさんに花をもらいました。
。。。ミラーさんは私に花をくれました。

2(1)私はテレサちゃんに自転車を貸してあげました。
(2)私はおばあさんに手紙を読んであげました。
(3)私は友達にスペイン料理を作ってあげました。
(4)私は太郎君に飛行機の雑誌を見せてあげました。

3(1)私はワンさんに写真を見せてもらいました。
。。。ワンさんは私に写真を見せてくれました。
(2)私はタワポンさんに田中さんを紹介してもらいました。
。。。タワポンさんは私に田中さんを紹介してくれました。
(3)私はワットさんに地図を書いてもらいました。
。。。ワットさんは私に地図を書いてくれました。
(4)私はカリナさんに電話番号を教えてもらいました。
。。。カリナさんは私に電話番号を教えてくれました

4(1)誰に本を貸してもらいましたか。
。。。佐藤さんに本を貸してもらいました。
(2)誰にコピーを手伝いてもらいましたか。
。。。山田さんにコピーを手伝いてもらいました。
(3)誰に京都を案内してもらいましたか。
。。。木村さんに京都を案内してもらいました。
(4)誰にすき焼きを作ってもらいましたか。
。。。松本さんにすき焼きを作ってもらいました。

5(1)誰がセーターを送ってくれましたか。
。。。母がセーターを送ってくれました。
(2)誰が大阪城へ連れて行きてくれましたか。
。。。会社の人が大阪城へ連れて行きてくれました。
(3)誰が駅まで送ってくれましたか。
。。。友達が 駅まで送ってくれました。
(4)誰が写真を撮ってくれましたか。
。。。サントスさんが写真を撮ってくれました。

終わり。


Just spreading something free :D
Fancy free Japanese Beginner Lesson? Visit here (Is Absolutely Free~~) By Ben Sanami he is a Japanese teacher and was also a translator for FIFA Japan-Korea (French-Japanese)

2 Comments:

Sero Sensei said...

どうもありがとうございました!

Prashant panwar said...

Thank you very much ❤️ it helps me a lot

 

My Humble Study Room Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal