Sunday, March 20, 2011

Minna No Nihongo Elementary 1 Lesson 19 Renshuu B

Disclaimer: I am still a Self Learning Japanese student, so the answer might not be 100% correct or 100% wrong, so feel free to correct me so we can share and learn, since Minna no Nihongo book do not provide answer for Renshuu B.

Please if you plan to copy my work, do link back to my humble "Study Room". Thank you. :) Hope the answers help.

Please enjoy~

皆の日本語Minna no Nihongo, Book 1 (Bk. 1) (Japanese Edition)
第十九課 (Lesson 19)
練習B (Renshuu B)

1(1)山に登ったことがあります。
(2)相撲を見たことがありま。
(3)お酒を飲んだことがあります。
(4)パチンコをしたことがあります。

2(1)お茶を習ったことがありますか。
。。。はい、あります。
(2)馬に乗ったことがありますか。
。。。いいえ、ありません。
(3)日本人のうちに泊まったことがありますか。
。。。はい、あります。
(4)インドネシア料理を食べたことがありますか。
。。。いいえ、一度もありません。

3(1)夜はおふろに入ったり、テレビォ見たりします。
(2)休みの日はデパートへ行ったり、遊んだりします。
(3)本を読んだり、レポートを書いたりします。
(4)歯医者へ行ったり、とこやへ行ったりします。

4(1)ゴルフの練習をしたり、うちで本を読んだりします。
(2)ダンスをしたり、歌を歌ったりします。
(3)スキーに行ったり、友達とパーティーをしたりします。
(4)資料を作ったり、レポートを送ったりします。

5(1)夜になりました。
(2)安くなりました。
(3)眠くなりました。
(4)綺麗になりました。
(5)好きになりました。
(6)部長になりました。

6(1)甘い物をたくさん食べましたから,歯が悪くなりました。
(2) スポーツをしませんでしたから、体が弱くなりました。
(3)会社をやめましたから、暇になりました。
(4)家でゆっくり休みましたから、元気になりました。

終わり。

Just spreading something free :D
Fancy free Japanese Beginner Lesson? Visit here (Is Absolutely Free~~) By Ben Sanami he is a Japanese teacher and was also a translator for FIFA Japan-Korea (French-Japanese)

6 Comments:

Unknown said...

I need answers in hiragana too plz

Unknown said...

i need answers in hiragana

Unknown said...

Can you type in hiragana we have a hard time reading kanji

Kiran said...

I need answers in hiragana. Can u please do it

fashion said...

Please post answers from lesson 40 to 50 🙏🙏

Unknown said...

Please write ans in hiragana

 

My Humble Study Room Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal